Translate

fredag, januari 18, 2013

Rulla en ostboll till pastan!

Ädelostbollar till pastan - en kul idé!
140 g Kvibbile ädelost
250 g keso naturell
25 g valnötter, hackade
svartpeppar
persilja eller annat att rulla bollarna i

Receptet hittade jag på Allt om mat.se. Det var en kul idé tyckte jag, så vi provade och blev förtjusta. Så mycket snyggare att lägga upp pastan med dessa ostbollar, än med en kletig röra. (Man måste naturligtvis inte göra bollar av pastan, utan bara klicka på ost-röran). Så här går det i varje fall till om du skulle vilja testa att göra dessa ädleostbollar. Obs! Vår persilja räckte inte så jag rullade endel av bollarna i svarta sesamfrön och några i paprikapulver. Man kan också rulla dem i hackad ruccola eller något annat som man tycker passar eller blir spännande/snyggt. Gör så här: Mosa ädelosten och blanda/mosa ihop den med naturell keso och hackade valnötter och svartpeppar. (Jag glömde peppar, men hade det på pastan istället.) Sedan är det bara att rulla bollar och rulla dem i hackad persilja t.ex (använde fryst denna gången.) Servera dem till exempel med pasta ringlad med god olivolja och extra valnötter till. (Försten, jag rostade valnötterna också. Tror de blir lite godare då.) Detta recept räcker till minst 4 hungriga personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar